O programie
Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Naszą wspólną misją jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań.
Celem inicjatywy jest wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka). W ramach Laboratoriów Przyszłości organy prowadzące szkoły otrzymają od państwa wsparcie finansowe warte ponad miliard złotych, dzięki któremu miliony polskich uczniów będą mogły uczyć się poprzez eksperymentowanie i zdobywać w ten sposób praktyczne umiejętności. Wsparcie będzie przekazane w całości z góry - bez konieczności wniesienia wkładu własnego.Więcej informacji na stronie: https://www.gov.pl/web/laboratoria
Programowanie robotów Codey Rocky
Podczas poniedziałkowych Laboratoriów Przyszłości uczniowie klasy 3 opracowali na komputerze autorskie gry planszowe. Zadanie bylo dodatkowo utrudnione, ponieważ gry należało przygotować w języku angielskim. Następnie trzecioklasiści musieli zaprogramować roboty Codey Rocky do pracy w trybie kostki do gry.
4LEGO Spike Prime
Uczniowie klasy 7 wzięli udział w zajęciach z wykorzystaniem zestawów LEGO Spike Prime. Ich zadaniem było zbudowanie oraz zaprogramowanie nosorożców.
2Codey Rocky
Celem zajęć prowadzonych z wykorzystaniem sprzętu zakupionego w ramach rządowej inicjatywy edukacyjnej "Laboratoria Przyszłości" jest budowanie wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka).
Swoją przygodę z lekcjami STEAM rozpoczęliśmy od pracy z robotami Codey Rocky. Po zapoznaniu z podstawowymi funkcjami robotów, zabraliśmy się za programowanie blokowe Scratch z wykorzystaniem aplikacji mBlock. Nasze roboty poruszały się, wyświetlały wybrane przez nas emocje, słowa oraz liczby. Oprócz pracy z aplikacją na laptopie, wykorzystaliśmy także wersję mobilną mBlock. Dzięki sterowaniu naszymi robotami z telefonów komórkowych, udało nam się zorganizować wyścigi Codey Rocky.
Na następne zajęcia zaplanowaliśmy już pracę z wykorzystaniem zestawów LEGO Spike Prime.
5