• POZNAJemy POLSKĘ – Gdańsk i Gdynia

W dniach 18 i 19 września 2023 roku klasa 5 uczestniczyła w zielonej szkole dofinansowanej ze środków pochodzących z przedsięwzięcia Ministra Edukacji i Nauki pn. „Poznaj Polskę”. Celem naszej podróży był Gdańsk oraz Gdynia.

Wycieczka rozpoczęła się od zwiedzania zabytków Gdańska z przewodnikiem, którego motywem przewodnim było: „Miasto w zasięgu obwarowań XVII w.”. Następnie udaliśmy się do Bazyliki Mariackiej, nazywanej często„Koroną Gdańska”, będącej największą w Europie świątynią wybudowaną z cegły. Kolejnym punktem naszej wycieczki był rejs statkiem na Westerplatte. Po dopłynięciu do miejsca docelowego kontynuowaliśmy naszą podróż z przewodnikiem, który przedstawił nam znaczenie historyczne Westerplatte. Drugiego dnia wybraliśmy się na wycieczkę do pobliskiej Gdyni.Z zachwytem podziwialiśmy liczne gatunki zwierząt wodnych z całego świata zgromadzone w Akwarium Gdyńskim. Ogromne wrażenie wywarł na nas także zacumowany przy gdyńskim Nabrzeżu Pomorskim żaglowiec „Dar Pomorza”. Zwieńczeniem naszej wycieczki był relaks na gdyńskiej plaży. Przez cały czas towarzyszyła nam piękna, letnia aura, a do szkoły wróciliśmy pełni pozytywnej energii.

Poznaj Polskę – wycieczka do Gdańska

7 czerwca 2023 roku uczniowie z klas V, VI, VII i VIII wybrali się do Gdańska – stolicy województwa pomorskiego. Wycieczka była dofinansowana w ramach rządowego przedsięwzięcia Ministra Edukacji i Nauki „Poznaj Polskę”.

Zwiedzanie rozpoczęliśmy od gdańskiej starówki – najbardziej znanej i reprezentacyjnej części miasta. W trakcie spaceru pani przewodnik przybliżyła nam historię Gdańska. Zwróciła uwagę na najważniejsze zabytki z Bazyliką Mariacką na czele, zwaną „Koroną Gdańska”, największą w Europie świątynią wybudowaną z cegły.

Kolejnym punktem wycieczki był rejs statkiem na Westerplatte. Zwiedzaliśmy zachowane do dziś wojskowe zabudowania. Ogromne wrażenie wywarł na nas Pomnik Obrońców Wybrzeża, który znajduję się przy wejściu do portu morskiego. Monument ten upamiętnia polskich obrońców Wybrzeża we wrześniu 1939 roku.

Dzięki przedsięwzięciu „Poznaj Polskę” uczniowie odwiedzili jedno z najstarszych i najpiękniejszych miast w Polsce.

Poznaj Polskę - SANDOMIERZ

Dnia 15.05. 2023 r. uczniowie klasy I i II wyruszyli do urokliwego Sandomierza - miasta nad Wisłą, położonego na siedmiu wzgórzach. Wycieczka była dofinansowana w ramach rządowego przedsięwzięcia Ministra Edukacji i Nauki „POZNAJ POLSKĘ”. Podczas zwiedzania uczniowie podziwiali starówkę, zobaczyli kościół św. Józefa, bramę opatowską, przeszli przez Ucho Igielne.

W zbrojowni chłopcy mieli okazję przymierzyć różnorodne stroje i  zbroje rycerskie, wziąć do ręki miecz, kuszę czy halabardę. Dziewczynki mogły na chwilę poczuć się jak renesansowe czy barokowe księżniczki.
    Niezwykłą frajdę sprawił dzieciom rejs statkiem po  Wiśle. Bardzo duże wrażenie wywar na uczniach spacer lessowym wąwozem św. Królowej Jadwigi.
    Na zakończenie wycieczki każdy zakupił pamiątki i z głowami pełnymi wrażeń wróciliśmy do domów.